close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כאב גב תחתון – מה אפשר לעשות?

מערכת שורשכט חשוון, תשפא16/11/2020

הידעתם, שכאבי גב הם הכאבים הנפוצים ביותר אחרי כאבי ראש? רבים סובלים מהם, וקיימות סיבות רבות שיכולות להוביל לכך. אז מה הם הגורמים לכאב גב תחתון? ומה אפשר לעשות כדי לטפל בכאב?

תגיות:
צילום: depositphotos
מהו כאב
צילום: depositphotos
גב תחתון?

מחקרים מראים ש-80% מהאנשים סבלו או יסבלו מכאבי גב תחתון. כאב גב תחתון מתייחס לאזור החוליות המותניות התחתונות. במקרים מסוימים, הכאב יורגש גם בעצם העצה, או אפילו לאזור העכוז או הרגליים.

אין סיבה לסבול
אם הגעתם עד הלום, כנראה שאתם יודעים במה מדובר. כאב גב תחתון יכול להיות לפעמים בלתי נסבל, דורש מאיתנו לנוח הרבה, ולהיות מוגבלים בביצוע פעולות יומיומיות, ואפילו לקחת חופש מהעבודה. קיימים גורמים רבים לכאב, מה שמקשה לא פעם לאתר את מקור הבעיה ולהעניק טיפול ראוי. עם זאת, חשוב להקדיש את הזמן למחקר, ולא לוותר עד שנצליח להעלים את הכאב, או לפחות להפחית אותו משמעותית.

הגישה ההוליסטית לכאב
מומחים רבים מאמינים שכאבים יכולים להגיע גם ממקורות נפשיים, מה שהרפואה המערבית מרבה לפספס. הגישה ההוליסטית לעומת זאת, תופסת את הגוף כיחידה אחת, ומסתכלת על המכלול שבין גוף לנפש. סיבות שלא מרבים לדבר עליהן בכאבי גב הן חוסר סיפוק בעבודה, מצב נפשי קשה או דיכאון, ואפילו בדידות. ברגע שלוקחים את גורמים אלה בחשבון, אפשר לשלב את צורת הטיפול המתאימה לאותו מקרה. אתם בטח שואלים את עצמכם מה הקשר בין מצב נפשי לבין כאבי גב תחתון. הסיבה לכך היא שבכוחו של עומס רגשי לייצר מתח שרירי גבוה מהרגיל, שגורם לכאב. בנוסף, כששרירי הבטן אינם חזקים מספיק כדי לתמוך בגב התחתון, הדבר עלול להשפיע. שרירי בטן חזקים תומכים ומייצבים את הגב.

מה הם הגורמים לכאב גב תחתון?
הגורמים לכאבי גב תחתון יכולים להיות מישיבה או שכיבה לקויה, עמידה לא תקינה או יציבה כפופה. בנוסף, כאב גב תחתון יכול להיגרם מעודף משקל, בעיות בכלי הדם, או עבודה פיזית קשה שנעשית באופן מתמשך, עם אפקט מצטבר.
חל שינוי מסוים ברפואה בגישה לכאב גב תחתון. בעבר הסברה הייתה שכאב גב תחתון יכול להיגרם מתזוזה של חוליות, או לחץ בין החוליות בעמוד השדרה. כתוצאה מכך, הסובלים מכאבי גב תחתון נשלחו לבדיקת MRI או CT. כיום, עם התקדמות הרפואה, הגיעה ההבנה שברוב המוחץ של המקרים, אי אפשר להגיע לאבחנה חד משמעית על סמך הבדיקות.

אזור הגב התחתון נושא בעומס
משקלו של האדם נישא על אזור הגב תחתון, שעלול להיות חשוף לעומסים. התנועה הרבה עלולה להוסיף את העומס. במקרים של כאבי גב תחתון, ההמלצה תהיה לפנות לבדיקות דימות כמו MRI או CT, רק במקרים בהם הדבר נחוץ, במצבים בהם יש חשד לגידול או זיהום. צילום עמוד השדרה חושף את המטופל לכמות רבה של קרינה, שכדאי להימנע ממנה במידת האפשר.

במרפאת כאב ניתן לטפל בכאב גב תחתון, לצד כאבים נוספים. מגוון מומחים יוכלו להציע שיטות טיפול שונות, ולנסות הכול עד שתהיה הקלה בכאב. אין סיבה לחיות עם הכאב, בעזרת טיפול נכון אפשר להיפטר ממנו אחת ולתמיד.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה